آگاهانه تصمیم بگیرید!!

پیشنهاد ویژه سامانه صنعتی شمستا برای علاقه مندان رشته های مهندسی و فنی

با توجه به پیشرفت علم و گستردگی منابع اطلاعاتی به عنوان یک مزیت در مسیر آشنایی و شناخت و انتخاب ها می­توان به این نکته نیز اشاره کرد که هر نقطه قوتی می­تواند در کنار خود ضعف هایی نیز داشته باشد از جمله گیج شدن و شک کردن به صحت یا عدم صحت اطلاعات در دسترس به زبان دیگر جمع‌آوری اطلاعات به هر روشی قابل انجام است. با این حال وقتی از جستجوی در منابع آزاد و در دسترس همگان صحبت به میان می‌آید، تغییراتی در کم و کیف روش‌ها ایجاد می‌شود. چرا که هدف دیگر «رسیدن به اطلاعات به هر قیمتی» نیست.و بهترین راه برای رد شدن از این مرحله دقت در انتخاب منبع و اطمینان به درستی مطالب است.به  طور کلی ، مسئولیت در برابر عواقب هر انتخابی ترسناک است.

هر قدمی که ما بر می داریم با یک انتخاب همراه است. هر اقدامی که می کنیم در واقع انتخابی کرده ایم که می تواند در موفقیت یا شکست ما موثر باشد. در واقع زندگی گذشته  ما پر از انتخاب های کوچک و بزرگ است که همگی آنها مهم و مهم تر بوده و در رسیدن ما به موقعیت فعلی نقش بسزایی داشته اند. ما در گروی انتخاب های خود هستیم. و باید بدانیم انتخاب های فعلی ما نیز در زندگی آینده خود و چه بسا دیگران تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

از جمله عواقب انتخاب ناآگاهانه تردید و پشیمانی در تصمیم گیری است. انتخابی که بدون مطالعه، مشورت و فکر باشد همیشه با احتمال تغییر همراه خواهد بود. کسی که بدون تحقیق در مورد گزینه های مختلف پیش رو دست به انتخاب می زند، نمی تواند از تصمیم خود دفاع کند و همیشه در گوشه ای از ذهنش به گزینه های دیگر می اندیشد

سامانه جامع صنعتی شمستا ( دارای نشان اعتماد الکترونیکی معتبر و سند ثبت برند تجاری شمستا و دارای مجوزهای مختلف از سازمان های مرتبط به عنوان یک سایت تخصصی و معتبر) با توجه به تجربه و تخصص اپراتورهای خود و در راستای تسهیل این امر تصمیم گرفته طی نگارش و انتشار زنجیره مقالاتی با رویکرد معرفی  مهندسی و رشته های مختلف آن اطلاعات جامعی در این زمینه، از شناخت رشته های مهندسی و انتخاب رشته و زمینه های تحصیلات تکمیلی آن گرفته تا بازار کار و زمینه های فعالیت مرتبط، به دنبال کنندگان ارائه نماید.

درصد رضایت شغلی و نقش آن

آماری در مورد کارمندان وجود دارد که می گوید ۶۰  درصد آن ها از شغلشان ناراضی اند. کسی که شغلش را خودش انتخاب نکرده و صرفا از روی ناچاری مسئولیتی را به عهده گرفته و از انجام آن راضی نیست نه در آن شغل بازدهی مناسبی دارد و نه به رشد و پیشرفتی در آن شغل دست پیدا می کند. در مقابل اغلب کارمندانی که از شغلشان راضی هستند و به بیان دیگر آن را آگاهانه و از روی اراده خود و تحقیق و مطالعه انتخاب کرده اند، علاوه بر جلب رضایت ارباب رجوع و بازدهی بیشتر، پله های ترقی را زودتر از بقیه طی کرده و به پست های بالاتر دست پیدا می کند.

 چقدر مهم است که مسیر خود را انتخاب کنید. انگیزه ها را دنبال کنید ، استعدادهای درونی خود را شکوفا کنید ، از اولین شکست ها فرار نکنید ، اما به کار خود ادامه دهیدهر اندازه شناخت آدمی نسبت به امور مختلف کامل تر شود تصمیم گیری او در امور مناسب تر خواهند بود.

می توانیم فواید انتخاب اگاهانه و از روی تحقیق و مطالعه را  در چند جمله خلاصه کنیم: 

رقم زدن آگاهانه سرنوشت

جلوگیری از اتلاف عمر و انرژی

احساس اطمینان و رضایت قلبی

اعتماد به نفس و استواری در تصمیم

رشد و پیشرفت سریع و بازدهی بیشتر

سامانه جامع صنعتی شمستا در همین راستا و با رویکرد کمک به انتقال اطلاعات صحیح و در نتیجه انتخاب های صحیح تا کنون  چندین مقاله  با موضوعات مهندس کیست و مهندسی چیست؟ معرفی مهندسی مکانیک ، مهندسی صنایع ، مهندسی برق و مهندسی مواد و متالوژی نگاشته و در وبلاگ سامانه به اشتراک گذاشته است. و به امید خدا و همراهی شما عزیزان این مسیر ادامه خواهد داشت.

راههای ارتباطی بیشتر:

اگر علاقه مند به این دست مقالات و اطلاعات هستید می­توانید خلاصه مقالات را نیز در پست های پیج اینستاگرام سامانه شمستا دنبال کرده و پیشنهادات سازنده خود را نیز از طریق آی دی اینستا: @shamsta.va یا ایمیل: shamsta.va@gmail.com و شماره واتساپ: 09106105867 به ما منتقل نمایید.

به نظرتون مهندسی بعدی که معرفی میکنیم چی باشه؟؟