شمستا و نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی

نمایشگاه مجازی صنعتگران و مراکز صنعتی چیست؟

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی به ویژه در بخش IT چنان است که هر فرد اگر فقط و فقط به یک دهه گذشته زندگی خود نگاه کند شاهد تغییرات و پیشرفتهای زیادی در کار خود و همچنین با سیستمها و دستگاههای اطراف خود اعم از عمومی یا خصوصی می گردد. پیشرفتهای غیرقابل باوری که اگر به یک فرد شاید حتی در یک یا دو دهه گذشته می گفتند قابل تصور و پذیرش نبود از جمله در ارتباطات موبایلی و اینترنتی دستگاههای موبایل، لب تاپ، پیشرفتهای تلویزیونی و ماهواره ای و حتی در بخشهای آموزشی و صنعت، همه اینها نشان می دهد که جهان کنونی با سرعت بسیار غیرقابل باوری نسبت به گذشته در حال پیمودن مسیرهای ترقی و استفاده بهتر و بیشتر از تکنولوژی است.

لیست شرکت ها و مراکز صنعتی

نقش اینترنت و پیشرفت:

در این بین اینترنت نقش بسیار مهمی را ایفا کرده  و در کنار آن گوشیهای هوشمند و سیستمهای جدید کامپیوتری باعث شده که نحوه انجام کارها و خدمات از جمله خریدها دستخوش تغییرات مهمی گردند بطوریکه امروز بسیاری از خریدهای روزانه ما  از مراکز فروش، رستورانها و حتی بسیاری از آموزشها، رزو هتلها و غیره با بهره گیری از اپلیکیشن های موبایلی و تحت اینترنت صورت می گیرد .

لذا کسب و کارهایی که نتوانسته اند با این شرایط خود را وفق دهند اکنون به ویژه در شرایط بیماری فراگیر کرونا با هزینه های سنگین مالی روبرو شده  و گاها کسب و کار خود را از دست داده و بسته یا تعدیل نیرو کرده اند.

نمایشگاه مجازی

در صنعت نیز اگرچه شرایط تا این حد نبوده است اما می توان برای آینده پیش بینی چنین وقایعی را نمود. اکنون اگر در صنعت نگاهی به گذشته بیندازیم شاهد تغییرات و پیشرفتهای مهمی بوده ایم، بطوریکه پیشرفت IT و تکنولوژیهای جدید دیگرِ صنعت و رباتها در بسیاری از بخشها جایگزین انسانها شده اند و بسیاری از دستگاهها اتوماتیک و کنترل از راه دور گشته اند و به تبع آن سیستمهای اطلاعات مدیریت آنها و سیستمهای کنترلی مجموعه در همه این بخشهای صنعت؛ چون در قالب کارخانه ها و مراکز صنعتی تحت مدیریت افرادی آگاه و مطلع از پیشرفت تکنولوژی صورت می گیرد معمولا مشکلی از بابت بروز شدن با جامعه جهانی و پیشرفت علمی به وجود نمی آید.

اینترنت  و فضای مجازی

پیشرفت و هماهنگی با تکنولوژی در کارگاههای صنعتی:

اما در بخش کارگاههای صنعتی وضعیت متفاوت است. شرایط در این کارگاه ها به گونه ای است که بسیاری از آن ها هنوز تغییرات پیشرفت علم و تکنولوژی را در نحوه دریافت کار و انجام بهینه آن احساس نکرده اند بطوریکه کمتر کارگاه صنعتی را می توان پیدا کرد که وب سایتی داشته باشد و یا کمتر فرد مسئولی از آنها را می توان یافت تا بتواند روزمه خود یا کارگاه خود را بر بستر آنلاین ارائه کند. اینها جمعی از افراد زحمتکش جامعه می باشند که چرخ صنعت کشور با دستهای سیاه و پینه بسته آنها به جلو می رود اما متاسفانه نتوانسته اند با تغییرات تکنولوژی اطلاعات هماهنگ شده و از آن در جهت معرفی خود و پتانسیلهای مجموعه تحت امر خود استفاده نمایند و وقتی با برخی از آنها شروع به صحبت می کنیم صندوقچه خاطرات و تجربه های ارزشمند آنها باز می شود و لازم است ساعتها پای حرفهای آنها نشست و کسب فیض کرد.

 و چه بد که برخی هنوز هم علی رغم توضیح عواقب بدی که این به روز نشدن و قرار نگرفتن اطلاعات آنها و مراکزشان می تواند برایشان داشته باشد، باز اصرار به ادامه روند کاری خود مطابق گذشته دارند و دلایلی از قبیل بیمه و مالیات یا اطلاع همکاران از کارهای آنها و یا اینکه اینقدر کار دارند که نیازی به داشتن وب سایت احساس نمی کنند، اشاره کرده و با قدم گذاشتن در این مسیر رو به جلو مخالفت میکنند

تلاش ما برای هماهنگی صنعت و تکنولوژی:

 اما ما  در سامانه جامع صنعتی شمستا بر آن هستیم تا مطابق شعار خود، شمستا را روشنی بخش صنعت ایران قرار دهیم لذا در این سامانه نمایشگاهی مجازی برای معرفی مراکز و خدمات صنعتی قرار داده شده که به نام نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی نامیده شده است. در این نمایشگاه صفحه ای سایت مانند در اختیار مراکز صنعتی قرار داده می شود. در این صفحه که شبیه یک سایت اختصاصی برای هر کارگاه یا شرکت یا مرکز خدماتی می باشد، منوهای اصلی موردنیاز در هفت بخش معرفی شده است. این سایت اختصاصی دارای سه تصویر در اسلایدشو ، قسمت درباره ما، معرفی خدمات در هفت بخش، محصولات در ده تصویر، اطلاعات کامل تماس، فرم درخواست و اطلاعات آدرسی تحت گوگل مپ می باشد. این سایت کاملا تحت کنترل و نظارت کاربر قرار می گیرد و خود می تواند هرگونه اصلاحات و تغییرات مدنظر خود را در آن اعمال کند. با ارائه این خدمت به جامعه صنعت، صنعتگران دیگر لازم نیست تا هزینه های حضور فیزیکی برای معرفی خود در نمایشگاهها را بپردازند.

نمایشگاه مجازی صنعتگران

نمایشگاه مجازی:

لذا مراکز صنعتی و خدمات صنعتی می توانند بدون محدودیت زمان و مکان با هزینه های بسیار بسیار کمتر از آنچه برای شرکت در نمایشگاهها پرداخت میکردند  بطور دائمی به معرفی خود و خدمات خود بپردازند از طرفی در این محیط خود را در معرض دید کاربران که اغلب از قشر تخصصی صنعتگران کشور می باشند قرار دهند و بیشتر و بهتر و در زمان بسیار طولانی تری به معرفی خود بپردازند.

امید است که این نمایشگاه بتواند نقش مفید و موثری در پیشبرد اهداف کشور عزیزمان داشته باشد.