شمستا بانک اطلاعات صنعت ایران (بخش 1)

بانک اطلاعات صنعت:

اطلاعات مراکز صنعتی

سامانه شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش (شمستا) تلاش کرده است تا مرجعی مناسب و کامل از اطلاعات متخصصان، صنعتگران و صاحبان صنایع بوده و به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران مکمل سایتهایی مثل besi ، folad24  ، itsanat و ... باشد. با این تفاوت که این سامانه در حقیقت جامع ترین اطلاعات صنعتی ایران را در بردارد. اطلاعاتی که حتی بسیاری از صنوف صنعتی حتی در محدوده شهر یا استان خود دارا نمی باشند. این سامانه تلاش کرده است نیازهای صنعتی کشور را که در قالب واردات به کشور وارد می شوند در صدر نیازمندی های صنعت جهت بومی سازی قرار دهد. لذا با طرح و اجرای نمایشگاه مجازی بومی سازی قطعات گامی در جهت پیشبرد  صنعتی کشور برداشته است، لذا بانکی از اطلاعات موردنیاز برای قطعه سازان، تراشکاران و قالب سازان تهیه شده است. در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه مجازی صنعتگران رخ نمایی می کنند که نوعی از یک نمایشگاه صنعت البته از نوع مجازی آن می باشد. نمایشگاهی که هر بیننده می تواند آنچه را از یک مرکز صنعتی لازم دارد، از آن استخراج کند و در مورد کار با آن تصمیم گیری کند.

نمایشگاه قطعات ساخت داخل و نمایشگاه ماشین آلات دو نمایشگاه مجازی دیگر در این سامانه بوده که می توانند راهگشای صنعتگران و متخصصان و صاحبان صنایع باشند.

لذا با چهار نمایشگاه ذکر شده کاربر می تواند به نیازمندی های خود از صنعت دست پیدا کند لذا واژه بانک اطلاعات صنعت ایران اگر فقط به این چهار نمایشگاه اکتفا کنیم زیبنده این سامانه می باشد و سخنی به اجحاف نگفته ایم

خدمات تکمیلی نمایشگاهها:

این درحالی است که شما به جز این موارد با هشت خدمت دیگر در صنعت مواجه می شوید، از جمله 

متخصصان، محققان و مدرسان. این بخش در نوع خود کاملترین و مرجع متخصصان ایران می تواند باشد، بطوریکه شما می توانید در صنایع مختلف کشور و در تخصص های گوناگون افراد توانمند و مستعد برای مشاوره، آموزش و حتی انجام خدمات فنی را بیابید، این سامانه فضایی را فراهم آورده تا افراد با سطح تحصیلات بالای دانشگاهی و همچنین افراد کم سواد و بی سواد که در صنعت فعال هستند گرد هم آمده و بتوانند نقشی اساسی در پیشبرد اهداف میهن اسلامی ایفا کنند. لذا به منظور تسهیل این مسیر و دسترسی تمامی کاربران به اطلاعات متخصصان و قرارگیری اطلاعات تمام متخصصان در بخش محققان، مدرسان و متخصصان بدون هیچگونه هزینه ای می باشد. چه بسیار درخواستها و سوالات گوناگون در بخشهای مختلف صنعت بوده که توسط افراد متخصص حاضر در سامانه جامع صنعتی شمستا پاسخ داده شده است. امید اینکه فعالان بخش صنعت ایران و به ویژه صنعتگران آن، این بانک اطلاعات صنعتی را از آن خود دانسته و با ثبت اطلاعات خود علاوه بر پربار کردن حجم اطلاعات آن، زمینه انجام خدمات به سایر هموطنان در نقاط مختلف کشور را با دانش فنی خود فراهم سازند. ادامه مطلب در مقاله بعدی بیان خواهد شد.

خوشحال خواهیم شد که نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در این موضوع و کارکرد کلی سامانه در میان بگذارید.

راههای ارتباطی سامانه:

اینستاگرام: shamsta.va@

ایمیل: shamsta.va@gmail.com