شمستا بانک اطلاعات مراکز صنعتی و نمایشگاه صنعت ایران (2)

بانک اطلاعات صنعت کشور در سامانه جامع صنعتی شمستا

لیست مراکز صنعتی و بانک اطلاعات صنعت کشور

در این مقاله قصد داریم به بیان اهمیت شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران بپردازیم. اکنون که کشور عزیزمان در تحریم است شاید بهترین کار برای کم کردن اثرات آن، گردش چرخهای صنعت کشور می باشد و کدام کارگاه صنعتی، کارخانه تولیدی،  مرکز صنعتی یا نمایشگاه قطعات صنعت را می توان یافت که بدون نیروی متخصص و دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی بتواند به حیات خود ادامه دهد؟

 قطعا اطلاعات مراکز صنعتی برای ارائه هرچه بهتر خدمات صنعتی لازم و ضروری است. سامانه جامع صنعتی شمستا (شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش) تلاش کرده است پلتفرمی جامع و کامل، شامل اطلاعات صنعت ایران را در اختیار متخصصان، صنعتگران و صاحبان صنایع و معادن قرار دهد.

اطلاعاتی که در بردارنده مشخصات متخصصان صنایعی از جمله تراشکاری، ریخته گری، قالبسازی، فنرسازی و ... می باشد که به عقیده بسیاری از متخصصان این بخش مادر صنعت کشور محسوب می شود.

نکته شایان توجه این که ما در صورتی می توانیم مضرات تحریم را کم اثر کنیم که بومی سازی قطعات صنعتی را سرلوحه فعالیتهای صنعتی خود قرار دهیم.

 اگرچه برگزاری نمایشگاه صنعت کشور از جمله نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات صنعتی آن بسیار سخت و پرهزینه می باشد اما سامانه صنعتی شمستا تلاش کرده است این نمایشگاه را بصورت مجازی و تحت عنوان" نمایشگاه بومی سازی قطعات صنعتی" در پلتفرم صنعتی خود طراحی و اجرا نماید. نمایشگاهی که دارای ویژگی های منحصر بفردی می باشد. این نمایشگاه علاوه بر اینکه صنایع و تخصصهای گوناگون را در جستجوی خود مورد تفکیک قرار داده است، سعی کرده تصاویر واقعی و اطلاعات فنی کاملی از قطعه ی مورد نیاز صنعت را، همراه با درخواست هر قطعه نمایش دهد.

یکی از مشکلات جدی که متخصصان در زمینه بومی سازی نیاز های صنعتی با آن روبرو هستند این است که اطلاعات تماس فرد مسئول در کارخانه صنعتی، شرکت یا مرکز صنعتی که اعلام نیاز کرده در دسترس نیست و برقراری ارتباط با وی یک معظل بزرگ در طی مسیر قلمداد می گردد تا جایی که در بسیاری از موارد منجر به صرفنظر از انجام کار می شود.

 اما در سامانه جامع صنعتی شمستا تلاش شده علاوه بر بانک اطلاعات  قطعات صنعتی ، اطلاعات متخصصان مربوطه از هر مرکز صنعتی متقاضی نیز در دسترس کاربران قرار گیرد تا این مشکل رفع شده و در صورت نیاز بتوان با ایشان تماس حاصل کرده و از ویژگی های قطعه مورد نیاز کسب اطلاع نمود.

علارقم اینکه زمان زیادی از شروع فعالیت سامانه صنعتی شمستا نگذشته، خوشحالیم که در برخی از موارد توانسته ایم ارتباط خوبی را بین مراکز متقاضی و نیز صنعتگران و متخصصان خود برقرار کنیم، از جمله "سنگ چنفر"  قطعه مورد تقاضای کارخانه کاشی رباط میبد که هم اکنون توسط برخی از مراکز صنعتی عضو" نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی" در حال بررسی جهت ساخت نمونه های اولیه می باشد و موارد دیگری که از بیان آن در این مطلب صرفنظر می کنیم.

امید است بتوانیم بهتر و بیشتر در راه خدمت به اعتلای کشور عزیز و اسلامی خود بکوشیم و نمایشگاه صنعت ایران در قالب سامانه جامع صنعتی شمستا بتواند نقش خود را در خودکفایی صنعتی کشور، به ویژه در بومی سازی قطعات صنعتی ایفا کند و مرجعی جهت کسب اطلاعات صنعتگران و کارگاهای صنعتی کشور در شهرهای مختلف و در اقصی نقاط میهن اسلامی بوده و در یک کلمه بتوانیم بانک اطلاعات صنعت ایران باشیم.

مقالات مرتبط: 

شمستا بانک اطلاعات صنعت ایران (بخش 1)

راههای ارتباطی:

اینستا گرام:  shamsta.va@

ایمیل: shamsta.va@gmail.com