اطلاعات مراکز صنعتی در شمستا(بخش3)

بانک اطلاعات صنعتی شمستا و اطلاعات مراکز صنعتی

بانک اطلاعات صنعت و مراکز صنعتی کشور

سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت و مراکز صنعتی در ایران وظیفه خود دانسته تا اطلاعات کارگاههای صنعتی که نقش مهم و حیاتی در صنعت کشور دارند را در خود جمع آوری نماید. از آنجا که برخی از خدمات صنعتی نقش مهم و تأثیرگذاری در همه صنایع دارند و محدود به زمینه خاصی نیستند،  در اولویت اهمیت این سامانه قرار گرفته اند.  لذا اطلاعات کارگاههای صنعتی از جمله تراشکاری، قالبسازی، ریخته گری، دنده زنی و فنرسازی و..... در سامانه قرار گرفته اند بطوریکه متخصصان این حوزه در دو بخش "نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی" اطلاعات تماس کارگاهشان، نمونه کارها و نیز رزومه و خدمات گوناگونی که انجام می دهند قرار داده و در بخش "متخصصان" نیز به معرفی خود در زمینه انجام خدمات، آموزش و مشاوره می پردازند.

لذا بدینوسیله اطلاعات مراکز صنعتی موردنیاز در صنایع گوناگون بصورت رایگان در سامانه جامع صنعتی شمستا در اختیار محققان، صنعتگران و صاحبان صنایع قرار گرفته است. لازم به ذکر است متخصصان همچنین می توانند از "نمایشگاه بومی سازی قطعات "برای آگاهی از قطعات مورد نیاز صنعت بدون محدودیت بازدید نمایند و در صورت توان برای ساخت قطعات معرفی شده اعلام آمادگی کنند.

بومی سازی در صنعت بدون برپایی نمایشگاه ممکن نیست اما از آنجا که برپایی چنین رخدادهایی همواره همراه با هزینه های سنگین همراه بوده و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت برگزاری برنامه های حضوری ، نمایشگاه مجازی صنعت می تواند جایگزین خوبی باشد. شایان ذکر است نمایشگاه مجازی بومی سازی صنعت از بهترین نمونه های نمایشگاه مجازی می باشد که در سامانه صنعتی شمستا (شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش) طراحی و اجرا شده است.

سامانه جامع صنعتی  شمستا از تمام متخصصان در صنعت دعوت می نماید تا اطلاعات مراکز صنعتی خود را در این سامانه قرار داده و زمینه ارائه خدمات بیشتر را به جامعه صنعت فراهم سازند.

**** سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا وارد کردن اطلاعات مراکز در سامانه شمستا می تواند در مالیات این مراکز صنعتی تأثیرگذار باشد؟  و پاسخ این است که خیر،  سازمان مالیاتی کشور تنها براساس مستندات خرید و فروش است که به بررسی و تعیین مالیات می پردازد و از آنجا که در سامانه جامع صنعتی شمستا فقط اطلاعات هویتی یک مرکز صنعتی قرار دارد، هیچگونه استفاده ای برای امور مالیاتی نداشته و نخواهد داشت و این سامانه از حجم و میزان فعالیتهای اقتصادی مراکز صنعتی هیچ اطلاعاتی ندارد. لذا جای نگرانی در این خصوص برای صاحبان صنایع و صنعتگران نمی باشد.

**** سوال دیگر در خصوص اطلاعات مراکز صنعتی این است که چگونه می توان فعالیت کامل خود را بصورت ویدیو در این سامانه به نمایش درآوریم؟ پاسخ اینکه این سامانه در بخش اطلاعات تماس مراکز صنعتی آدرس سایت آپارات را در کنار آدرس سایت آن مرکز صنعتی (در صورت وجود) قرار داده است. لذا مراکز صنعتی می توانند ویدیوهای خود را در سایت آپارات آپلود کنند. البته توصیه می شود کانالی در سایت آپارات به نام مرکز صنعتی خود ایجاد کرده و سپس با آپلود فیلمهای گوناگون مربوط به مرکز صنعتی خود و فعالیتها و خدمات صنعتی که در آن انجام می دهند، یک نمایشگاه مجازی برای معرفی خود ساخته و در نمایشگاه مجازی صنعتگران لینک آن را در کنار لینک سایت خود، قرار دهند تا کاربران بتوانند با مشاهده فیلم ها با مرکز صنعتی مزبور و خدمات صنعتی آن، آشنا گردند.

مقالات مرتبط:

شمستا بانک اطلاعات صنعت ایران (بخش 1)

شمستا بانک اطلاعات مراکز صنعتی و نمایشگاه صنعت ایران (2)