روز صنعت و معدن

مصاحبه با صنعتگران به مناسبت روز صنعت و معدن

سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت و اطلاعات مراکز صنعتی روز صنعت و معدن را به همه تلاشگران این عرصه ها تبریک گفته و می کوشد تا یاریگر همه متخصصان در عرصه صنعت باشد تا بتواند با یاری همه صنعتگران چرخهای صنعتی و به تبع آن اقتصادی کشور را به جلو ببرد. این سامانه تلاش کرده تا با ایجاد نمایشگاه های صنعت آنهم در قالب نمایشگاه مجازی صنعت، قطعات موردنیاز صنایع مختلف مثل قطعات خودرو و یا قطعات صنایع کاشی و سرامیک، صنایع نساجی و ... را در نمایشگاه مجازی بومی سازی قطعات صنعتی گردآوری کرده و به معرض دید متخصصان و مراکز صنعتی سازنده درآورد.

از طرف دیگر در نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی به معرفی مراکز صنعتی کشور و حتی به تفکیک مراکز صنعتی شهرستانها و استانهای مختلف بپردازد و اطلاعات تماس مراکز صنعتی و کارگاههای صنعتی را در مجموعه ای در اختیار مخاطبان قرار دهد تا بتوانند مرکز صنعتی موردنیاز خود را پیدا کنند گزینه دیگر نمایشگاه قطعات ساخت داخل است که مراکز و کارگاههای صنعتی که قطعه ای را در داخل ساخته یا قطعه ای را بومی سازی کرده اند می توانند قطعات بومی سازی شده را به معرض نمایش گذاشته تا سایر کارخانجات موردنیاز نیز از این توانمندی صنعتی در نمایشگاه ساخت قطعات آشنا شده و نیازشان را برطرف کنند. از طرف دیگر یکی از خاص ترین نمایشگاههای این مجموعه می توان به نمایشگاه تجهیزات، ماشین آلات، مواد و مصالح و ابنیه مراکز اداری و صنعتی اشاره کرده که این قسمت امکان اعلام اجاره یا فروش سوله های صنتی یا ساختمانهای متعلق به مراکز صنعتی را فراهم می کند و این امکان را برای صاحبان صنایع فراهم میکند تا بتوانند ماشین آلات خود را برای اجاره یا فروش یا انجام بخشی از فعالیتهای سایر مراکز معرفی نمایند و البته این امکان را فراهم می سازد تا بتوانند مصالح موردنیاز و یا حتی اضافه خود را اعلام نمایند تا صنایع دیگر در صورت نیاز به آنها مراجعه نمایند.

بخشهای دیگر هم مثل متخصصان صنعت، کاریابی در صنعت، سرمایه گذاری در صنعت، کارآموزی در صنعت هم گزینه های بسیار کاربردی در صنعت می باشند.

البته اقدام دیگر سامانه صنعتی شمستا در روز صنعت و معدن مصاحبه با صنعتگران و متخصصان کارگاهها و مراکز صنعتی بود.

در این روز به منظور ارج نهادن به تلاشهای صنعتگران ضمن بازدید از چند کارگاه صنعتی و عرض تبریک به مناسبت این روز و تقدیر از تلاشهای آنها سوالاتی در خصوص صنعت و مشکلات آن مطرح شد.

در این مصاحبه ها که با آقایان عباسی، پناه به خدا و سلمانی صورت گرفت این متخصصان در ابتدا به معرفی خود و سوابق فعالیتهای خود پرداختند سپس ضمن گلایه از وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات قیمت، تغییرات قیمت ها را از مشکلات صنایع دانسته و به نیاز صنایع به نیروی متخصص اشاره داشتند و اینکه کار در بخش صنعت وجود دارد و نیروی کار متخصص می تواند جذب فعالیتهای صنعتی شود و دانشجویان رشته های فنی و مهندسی می توانند با کسب تجربه عملی در کنار تئوری جذب کارگاهها و کارخانجات صنعتی شوند. نکته دیگر اینکه مراکز صنعتی باید از سوی مسئولان بعضی از ادارات استان همراهی شوند تا درگیری آنها معطوف به بخشهای جانبی نشود. این صنعتگران سامانه جامع صنعتی شمستا را به عنوان مرکز یا بانک اطلاعات صنعت و مراکز صنعتی کشور دانسته و این مجموعه را محیطی مناسب برای یافتن اطلاعات و نیازهای متخصصان در صنایع مختلف و نیز مراکز و کارگاههای صنعتی دانستند.

در انتها مجدد این روز را به همه متخصصان صنعت کشور تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای همه ایرانیان داریم.         

مصاحبه جناب اقای عباسی از تلاشگران عرصه تولیدات صنعتی

گفتگو با جناب آقای پناه بخدا از فعالان پیشکسوت در صنعت فولاد

مصاحبه با آقای سلمانی از سازندگان بسیار خوب ماشین آلات و دستگاهای صنعتی کشور