چرا سامانه جامع صنعتی شمستا بانک اطلاعات مراکز صنعتی است؟

رفع مشکل برقراری ارتباط های صنعتی با بانک اطلاعات مراکز صنعتی شمستا

 

سامانه جامع صنعتی شمستا (شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش) بانک اطلاعات صنعت ایران است. شاید این سوال مطرح شود که چرا و چگونه می توان ادعا کرد که اطلاعات مراکز صنعتی در شمستا وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است به دوسوال زیر و پاسخ آن توجه شود:

منظور از صنایع و مراکز صنعتی چیست؟ و منظورمان چه اطلاعاتی است؟

شایان ذکر است منظور از اطلاعات مراکز صنعتی، شماره تماس کارگاه های صنعتی اعم از تراشکاری،  قالب سازی، ریخته گری، مدلسازی، برش ، ریسندگی ، بافندگی ، سازندگان دستگاه ها و سوله های صنعتی و ... می باشد.

این اطلاعات شامل اطلاعات مکانی کارگاه، ایمیل، نقشه جانمایی در گوگل مپ، توضیحات درباره زمینه فعالیت و تخصص خاص هر مرکز صنعتی به انضمام نمونه کارهای ساخته شده آن ها و... می باشد. بنابراین تمام اطلاعاتی که صاحبان صنایع، صنعتگران و حتی متخصصان در مورد کار و حرفه خود در صنعت به آن نیاز خواهند داشت، در این سامانه طراحی و اجرا شده است.

 

آنچه حائز اهمیت است این که بانک اطلاعات صنعت شمستا مربوط به صنعت خاصی نیست و همه تخصصها و صنایع گوناگون را در بر می گیرد و برای شروع تلاش شده است تا اطلاعات و شماره های تماس ونقشه مکانی کارگاههای صنعتی ای در سامانه بارگذاری شوند که در همه صنایع کاربرد دارند مثل :کارگاههای تراشکاری، قالبسازی و ریخته گری که مورد استفاده در همه صنعتها می باشند.

در پاسخ به سوال دیگر (منظور از صنایع و مراکز صنعتی چیست؟) باید گفت در سامانه شمستا تمام حرفه ها، صنعت ها و متخصصینی که بصورت B2B کار می کنند و تولید کننده و یا تامین کننده دستگاهها، قطعات و ملزومات صنعتی کارخانه ها و کارگاهها می باشند، تحت عنوان صنعتگر مدنظر این سامانه قرار میگیرند و محدوده فعالیت این سامانه با مراکز صنعتی ای که تولیدات و محصولات آنها مورد استفاده مردم عامه می باشد، نیست اگرچه آن مراکز نیز می توانند نیازهای صنعتی خود را چه به لحاظ مواد اولیه یا به لحاظ قطعه سازی و یا تامین قطعات، دستگاه ها  و بخشهای صنعتی مورد نیاز و یا حتی متخصصان جهت انجام یا مشاوره صنعتی را در سامانه جامع شمستا بیابند و همچنین از بخش آگهی های استخدام و یا کارآموزی ابرای تکمیل کادر فنی خود استفاده نمایند.

لذا با توجه به آنچه گفته شد می توان گفت:  این سامانه تلاش کرده است تا اطلاعات جامعی از آنچه متخصصان و مراکز صنعتی به آن نیاز دارند را در اختیار آنها  قرار داده  و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه آنها گردد.

از طرفی این سامانه با ارائه دوازده خدمت همزمان از جمله چهار نمایشگاه مجازی آنلاین، مجموعه کامل و بدون شک منحصر بفردی در کشور می باشد که حتی آگهی های استخدام در صنعت، بحث کاریابی در صنعت، نیازهای شغلی صنعت (اعم از متقاضیان کار و یا حتی کارآموزی) را در برمی گیرد و همچنین بانکی جامع از طرحهای تحقیقاتی ادارات، سازمانها و حتی طرحهای تحقیقاتی صنعتی به ویژه در مهندسی معکوس می باشد و خود را موظف به آن دانسته تا در حد توان اولویتهای پژوهشی ادارات و سازمانها در سال 1400 و سالهای آتی را در اختیار متخصصان و مراکز صنعتی قرار دهد و به منظور حمایت از ایده ها و طرحها در بخش متقاضیان سرمایه ضمن جمع آوری طرحها و ایده های صنعتی آنها را به سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران صنعتی معرفی نماید. امید است که مورد استقبال متخصصان و مراکز صنعتی قرار بگیرد و بتواند بیش از پیش  در راستای هدف اصلی خود که همانا اعتلای صنعت کشور عزیزمان و رسیدن به خودکفایی و عبور از تحریم هاست قدم برداشته و شاهد موفقیت های روزافزون جامعه صنعت ایران باشد.