در نمایشگاه صنعت و معدن یزد چه گذشت؟

گزارشی از نمایشگاه صنعت و معدن که با حضور سامانه صنعتی شمستا برگزار گردید

نمایشگاه صنعت و معدن یزد، امسال با برنامه های متنوع سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران و حضور قابل توجه متخصصان صنعتی و صنعتگران زیادی از استان که برای بازدید از غرفه های نمایشگاه حاضر شده بودند، برگزار گردید. در این بین غرفه جلسات تخصصی صنعتی با جنب و جوش خاصی همراه بود. این بخش با برنامه ریزی و هدایت مسئولین سامانه جامع صنعتی شمستا و با همکاری شرکت تجهیز نمایشگاه های پاژ برگزار شد.

جلسات تخصصی صنعت در سه بخش طرح و برنامه ریزی شده بود.  حضور مشاوران کسب و کار و متخصصان صنعتی به عنوان بخش اول که در آن مشاوران به سخنرانی و پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان پرداختند.

یکی از نمایشگاه های سامانه شمستا، اطلاعات مراکز صنعتی را در خود جای داده است چرا که بسیاری از شرکتها، کارگاه ها و مراکز صنعتی هستند که با وجود ارائه خدمات فنی و صنعتی عالی، اطلاعاتی از آنها در اینترنت موجود نیست و این ضعف بزرگی برای آنها محسوب میشود، شمستا در بخش دوم از جلسات تخصصی خود،  از  مدیران عامل این شرکتها که صنایع مختلفی را شامل میشدند دعوت کرد تا ضمن حضور در جلسات مشترک به بیان مشکلات تولید و نیز راه های برطرف کردن آنها و چگونگی ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه بپردازند.

با توجه به اینکه سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان یکی از فعالان عرصه صنعت کشور یکی از مهمترین عوامل در رفع یا کاهش تحریم ها را کمک به فرآیند بومی سازی در کشور دانسته و بر این اساس "نمایشگاه مجازی بومی سازی قطعات" را که معرف قطعات مورد نیاز صنعت کشور جهت ساخت داخل می باشد، در خود جای داده است بخش سوم را به چالش های بومی سازی اختصاص داده بود که با اجرای دکتر حسنعلی مسلمان یزدی بنیانگذار سامانه شمستا و سخرانی گروهی از متخصصان صنایع مختلف مانند صنعت مواد و متالورژی، صنایع ریلی کشور، صنایع کاشی و سرامیک و ... همراه بود. شرکتهایی که در صنعت خود موردی را بومی سازی کرده بودند به ارائه گزارش  فعالیتهای خود پرداخته و به سوالات حضار در خصوص مسائل اقتصادی این بومی سازی و نیز سوالات فنی پیرامون آن پاسخ دادند.

از جمله غرفه هایی که در روز اول نمایشگاه مورد بازدید استاندار و سایر مسئولان استان قرار گرفت غرفه سامانه جامع صنعتی شمستا بود.  در طی این بازید دکتر حسنعلی مسلمان یزدی به بیان توضیحاتی در رابطه با پیشرفت سامانه و استقبال صنعتگران از این پلتفرم پرداختند.

امید است این سامانه بتواند خدمات شایسته و متنوعی به صنعت کشور ارائه کرده و راهگشای صنعتگران، متخصصان و صاحبان صنایع باشد.