شمستا و آغاز مذاکرات با ایران خودرو

 آغاز مذاکرات با ایران خودرو

شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت که حاوی اطلاعات بسیاری از صنعتگران و مراکز صنعتی است به دعوت شرکت ایران خودرو در تاریخ 7 دی ماه 1400 جلسه ای در ساختمان اصلی ساپکو تشکیل گردید شرکت نمود.

در این جلسه که در شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو تشکیل گردید آقای دکتر حسنعلی مسلمان یزدی به عنوان بنیانگذار شمستا و طراح و مجری این سامانه شرکت نمودند در این جلسه که سه تن از مدیران ایران خودرو، فعال در بخش تامین قطعات صنعتی حضور داشتند توضیحات مختصری از سوی آقای دکتر مسلمان یزدی داده شد. سپس مدیران به بیان نیازهای خود در صنعت و پرداخته و راههای استفاده از این سایت و نحوه پاسخگویی و تعامل با آن را جویا شدند. در این گفتگو در مورد اینکه چگونه قطعات و مواد مورد نیازی در صنعت می تواند در سامانه صنعتی شمستا قرار گیرد  و به اطلاع متخصصان و مراکز صنعتی سازنده رسانده شود توضیحاتی داده شد.

از جمله سوالات مسئولان ایران خودرو نحوه جستجو کلمات و دسته بندیها و اطلاعاتی که هر قطعه نیاز دارد تا به فرد سازنده داده شود و اینکه چگونه می توان این اطلاعات را وارد نمود بود که توضیحاتی از سوی دکتر مسلمان داده شد. این سامانه صنعتی با توجه به گستردگی وتنوع خود طبق گفته عزیزان حاضر در جلسه کاملا منحصر بفرد و متفاوت بیان شد. در بخش معرفی مراکز صنعتی و صنایعی که تولید کننده خدمات هستند نیز یکسری درخواستها از سوی حضار مطرح که بنیانگذار شمستا به آنها پاسخ دادند مواردی مثل جستجوهای در صنایع گوناگون و نیز اینکه آیا کارگاههای صنعتی که در سطح شهرها پراکنده هستند نیز در این سامانه حضور دارند یا خیر، که در پاسخ اشاره به کارگاههای صنعتی برخی استانها مثل یزد شد بطوریکه کارگاههای صنعتی تراشکاری، ریخته گری، قالبسازی، وایرکات، برش و نیز کارگاههای برق و الکترونیک و حتی سرامیک نیز در سامانه شمستا وجود دارد و کاربران می توانند بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنند.

بخشی که مربوط به قطعات صنعتی ساخته شده در داخل بود نیز برای حاضران جذاب و کاملا متفاوت بود. قطعات بومی سازی شده در کشور نیز بخش بسیار جذاب برای متخصصان ساپکو بود و با توجه به اینکه بسیاری از قطعات صنعتی را خود توسط کارگاههای صنعتی ساخته بودند اما امکان اطلاع رسانی آن را نداشتند و اکنون با نمایشگاه مجازی قطعات ساخت داخل ظرفیت خوبی برای ارائه این خدمت در سامانه قرار گرفته است.

بخش آموزش نیز دیگر بخش جذاب برای این عزیزان بود با توجه به سه نوع متفاوت از آموزش در این بخش، ظرفیتهای آموزش بسیار خوب در سامانه ارزیابی گردید. در خواست عزیزان ساپکو در این جلسه بیشتر بر روی جمع آوری اطلاعات مراکز صنعتی و کارگاهی شهرستانها و استانهای مختلف کشور بود که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر این امر تحقق یابد و ان شا الله بتوانیم در آینده نزدیک مذاکرات با سایر شرکتها نیز به نتیجه رسیده و خدمات خوبی به صنعت کشور از سوی سامانه جامع صنعتی شمستا انجام پذیرد.

مقالات مرتبط:

شروع مذاکرات سامانه جامع صنعتی شمستا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران

نمایشگاه مجازی بومی سازی، از حرف تا عمل

مزایای نمایشگاه های مجازی شمستا